Monday, July 23, 2012

Salam Ramadhan~2012















Asalamualaikum, dah lama juga saya tak update blog saya.. (sebab saya lupa saya ada blog nie) -,-
Apa-apa pun, sebelum tu, saya nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan.Alhamdulillah, kita semua bertemu dengan Ramadhan sekali lagi~! 


Percaya atau tak, bulan ini la yang paling excited dalam banyak-banyak bulan..kan2~
Bagi saya la, memang bulan Ramadhan la yang paling saya suka.Sebab apa?

1)Semua pintu Neraka ditutup dan hanya pintu Syurga yang terbuka luas,
(rasa rugi kalau kita tak rebut peluang ini dengan buat amal ibadah sebanyak2 nya)

2)Dalam bulan ini juga segala amalan kita dilipat gandakan pahalanya
(Allah itu sangat pemurah, w'pun dengan hanya niat, belum lagi melakukannnya, kita masih lagi dapat pahala)

3)Mengajar kita bagaimana untuk bersabar, bersabar dalam segala hal.Bersabar dari segala perbuatan dan perasaan.Selain daripada itu, mengajar kita merasa penderitaan orang miskin tanpa makanan
(Kita sebagai rakyat Malaysia yang telah dilimpahi bnyak rezeki sepatutnya bersyukur, dan tidak harus complain w'pun hanya dapat berbuka puasa dengan tamar/kurma.Dibandingkan dengan negara2 yang tidak bernasib baik seperti somalia,)

4)Rasa tenang sahaja suasana Ramadhan(Allah memberikan keberkatan dan kerahmatanNya dengan cara yang kita tidak boleh nampak, tp boleh merasainya)

5)Selain daripda itu, ada jugak kebaikan berpuasa.Menurut kajian perubatan,dengan cara berpuasa, kita dapat menyucikan balik perut kita, maknanyer.. bagi perut kita rehat dan membentuk balik usus kita kepada saiz yang sepatutnya)


Ini sahaja la entri saya pada hari ini, semoga kita bertemu lagi, InsyaAllah..Asalamualaikum


No comments:

Post a Comment